Hlavní témata
Nová informatika (nejen) na gymnáziu
- Algoritmizace a programování – jak začít, čím pokračovat a kde skončit?
- Digitální technologie – co by měli žáci vědět o principech digitálních technologií?
- Informační systémy – jak fungují a proč někdy nefungují?
- Data a informace – jak naučit žáky vymezit problém, získat data a nalézt řešení?
Digitální kompetence v přírodovědných předmětech
- Koncepce – jak rozvíjet digitální kompetence v přírodních vědách?
- Laborky – jak na experimenty v biologii, chemii, fyzice a zeměpisu?
- 3D modelování – jaké nástroje využít a jak začlenit do výuky?
- Terénní výuka – jak získat, zpracovat a analyzovat data z terénu?
Sociální sítě a bezpečnost v kyberprostoru
- Sociální sítě – místo pro rozvoj digitálních kompetencí žáků?
- Online bezpečnost – před čím a jak chránit žáky na internetu?
- Mediální gramotnost – jak odhalit fake news, propagandu a mediální stereotypy?
- Virtuální komunity – lze propojit výuku s virtuálním životním prostorem žáků?
Technologické trendy
- IoT – jak na internet věcí ve školních projektech?
- Umělá inteligence – ChatGPT jako centrální mozek lidstva?
- Virtuální realita – je ten správný čas nasadit brýle i ve výuce?
- Web 3.0 – blockchain, metaverzum, decentralizace a co na to škola?
Program
- Program konference Počítač ve škole 2023 (PDF)
Záznamy vystoupení
- 1. den (YouTube)
Sborníky
- Sborník anotací (PDF)
FOTOGALERIE
- 1. až 3. den (Facebook)