Počítač ve škole 2014

Hlavní témata

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

  • Koncepce - jaké budou vládní priority v oblasti digitálního vzdělávání?
  • Trendy - BYOD, MOOC, PLE aneb kam směřují digitální technologie?
  • Bezpečnost - co o nás vědí sociální sítě, jak se bránit kyberšikaně?
  • e-Skills - jaké dovednosti by měli zvládat pedagogové a jejich žáci?

Výuka s dotykovými zařízeními

  • Aplikace - jaké jsou nejlepší výukové mobilní aplikace a e-učebnice?
  • Metodika - jak využít mobilní zařízení pro vzdělávání kdekoli a kdykoli?
  • Dotykové obrazovky - ostrý obraz bez nutnosti pořízení dataprojektoru?
  • MAGIC BOX - mohou digitální technologie obohatit předškolní vzdělávání?

Projekty škol

  • Výstupy projektů ESF - co přinesly šablony do základních a středních škol?
  • Nové programové období - jaké změny se připravují pro období 2014-2020?
  • Meziškolní projekty - lze propojit projektové vyučování s projekty škol?
  • Mezinárodní projekty - kam a jakým způsobem se mohou školy zapojit?

Geografické informační systémy ve výuce

  • GIS - jak tvořit mapy v desktopových i cloudových aplikacích?
  • DPZ - jak využít letecké i družicové snímky ve výuce?
  • GPS - na terénní mapování s GPS navigací nebo mobilním telefonem?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2014 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. Akademie geoinformačních dovedností; Martin Štros, Lukáš Holman
  2. Animace a video ve výuce fyziky a chemie; Jakub Velecký
  3. Aplikace do terénu pro tablet či chytrý telefon; Martin Štros, Lukáš Holman
  4. Aplikace Windows ve výuce (prezentuje Jaroslav Šindler); Jiří Chytil
  5. Bezpečnost a rizika na Internetu; Igor Kytka
  6. Česká asociace pro geoinformace - její aktivity na poli vzdělávání; Vilém Pechanec
  7. Cestujte moderně (a mobilně)!; Miloš Bukáček
  8. Chromebooky a jejich využití ve škole; Radovan Jansa
  9. Co nového v Moodle aneb to nejdůležitější v posledních verzích; Libor Juhaňák
  10. Čo učiť pre život; Peter Bero
  11. Co vše může přinášet spolupráce mezi školami; Vladimír Hradecký, Lenka Sklenářová
  12. Creative Classrooms Lab - využívání tabletů ve výuce; Martina Baseggio
  13. Diagnostika kompetencí ve vztahu k ICT v přírodovědných předmětech na ZŠ; Jan Veřmiřovský
  14. Digitální dovednosti pro digitální vzdělávání; Jiří Chábera
  15. Digitální fotografie a šance na pestřejší výuku; Jaromír Krejčí
  16. Digitální fotografie a vektorová grafika v DUMech II; Jiří Sumbal
  17. Digitální odznáčky v systému Moodle; Lucie Šnebergerová, Michaela Jenisova
  18. DOMINO 2014 - ohlédnutí za ročníkem 2013; Kateřina Dadáková, Patrik Kočí
  19. Dotykový projektor s vaším oblíbeným výukovým SW; Roman Vejražka
  20. Dovednostní mapa Co umím; Miroslav Hřebecký
  21. Elektronický sešit s pomocí OneNote; Miroslav Sláma
  22. Epson učebna s 5-ti letou zárukou (prezentuje Roman Vejražka, Epson); správce obsahu
  23. eVIK - výuka, individualizace, koučink; Irena Fričová
  24. Experimenty s interaktivní stavebnicí a bádáním fyzikálních dějů do nitra automobilu; Tomáš Feltl
  25. GEG - Google EDU Group; Petr Caloň
  26. Geocaching a geodrawing; Pavel Taibr
  27. Informační centra digitálního vzdělávání; Radek Maca
  28. Interaktivní výukové pomůcky pro žáky s lehkým mentálním postižením v chemii na ZŠ; Martina Veřmiřovská, Jan Veřmiřovský
  29. Jak na geocaching a geodrawing; Pavel Taibr
  30. Jak na osobnostní rozvoj; Radek Maca
  31. Jak nám 3D tiskárny usnadňují/komplikují život (prezentuje Marek Žehra); Igor Kytka
  32. Jak si vytvořit vlastní aplikaci pro mobil nebo tablet s OS Android?; Tomáš Feltl
  33. Jak zapojit do experimentování celou třídu? Pomocí Vernier DataShare!; Pavel Böhm, Jakub Jermář
  34. Jednota školských informatiků 2014 - setkání příznivců a členů sdružení; Petr Naske, Alena Mašláňová
  35. Kde a jak Česká republika pomáhá - atlas zahraniční rozvojové spolupráce ČR; Jiří Pánek
  36. Kombinované formy jako nezbytná součást výuky; Bořivoj Brdička
  37. Konec dataloggerů v Čechách; Miroslav Staněk
  38. Kyberkriminalita; Petr Šmíd
  39. LEGO MINDSTORMS pro děti od 8 do 12 let; Tomáš Feltl
  40. Létající koberec byl jen sen z pohádek, MAGICBOX to je ale dnes již skutečnost!; Jaroslav Veselý
  41. MAGICBOX – efektivní podpora úspěšnosti ve škole i v životě (prezentuje Blanka Ptáčková, ZŠ Veronské náměstí, Praha 10); Jaroslav Veselý
  42. Microsoft pro školství; Jiří Chytil
  43. Moderní přírodovědná laboratoř; Petr Šmejkal, Tomáš Feltl, Miroslav Staněk
  44. Moderní přírodovědná laboratoř s dotykovým zařízením - zkušenosti z praxe a z výuky; Petr Šmejkal
  45. Moderní způsoby měření v přírodních vědách; Jiří Janeczko
  46. Možná rizika využívání mobilních technologií ve výuce; Tomáš Javorčík
  47. Možnosti geoinformatiky ve výuce na základních a středních školách; Helena Kilianová, Zdeněk Navrátil, Vilém Pechanec
  48. Nástroje Googlu při řízení projektu; Jiří Sumbal
  49. Nové vlastnosti LEGO Mindstorms EV3; Gerd Dimmroth
  50. Office 365; Jiří Chytil
  51. OneNote jako nástroj pro přípravu výuky; Jaroslav Šindler
  52. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání 2014–2020; Pavla Růžková
  53. Posilte svoji fyzikální laboratoř; Miroslav Staněk
  54. POSPOLU - nástroje pro plánování a realizaci spolupráce školy a firmy na SŠ; Petr Naske
  55. Proč je tabletová učebna ASUS Edu Class tak vyjímečná; Petr Slípek
  56. Realizace projektů EU peníze školám (prezentuje Mgr. Jitka Baťková, MŠMT); správce obsahu
  57. Regionální tematické atlasy v geografickém vzdělávání; Vladimír Herber
  58. ROBOSOUTĚŽ ; Martin Hlinovský
  59. Robotický LEGO workshop I; Martin Hlinovský, Štěpánka Baierlová, Jan Preclík, Roman Podlena
  60. Robotický LEGO workshop II (navazuje na 1. část); Martin Hlinovský, Štěpánka Baierlová, Jan Preclík, Roman Podlena
  61. SbírkaPříkladů.EU; Libor Olbrich, Tomáš Kopec
  62. SbirkaPříkladů.EU - workshop; Tomáš Kopec, Libor Olbrich
  63. Scientix; Helena Lazarová
  64. Scientix – inovativní výuka STEM za pomoci moderních technologií; Martina Kupilíková
  65. Škola na dotek – zavádění tabletů do škol v Praze 6; Ondřej Neumajer
  66. SMOV - koncepční cesta ke škole budoucnosti; Miroslav Staněk
  67. Tablet v práci učitele; Petr Sudický, Veronika Neničková
  68. Tabletárium - výuka přírodovědných předmětů s využitím tabletů; Zdeňka Šimková
  69. Tablety jako přínos do výuky; Petr Slípek
  70. Tablexia - tréning kognitivních schopností pomocí tabletů; Andrea Šíchová
  71. Trendy a tendence školních informačních systémů v roce 2014; Ondřej Helar
  72. Tvorba on-line průvodce pomocí souřadnic GPS; Gerd Dimmroth
  73. Tvoříme kartogramy v aplikaci ChartsBin; Miloš Bukáček
  74. Tvoříme výuková videa a tutoriály rychle a jednoduše pomocí iPadu; Petr Sudický
  75. Udržte si pozornost studentů ještě déle; Roman Vejražka
  76. Unikátní Epson tankové tiskárny; Karel Grábl
  77. Unikátní projekt začlenění tabletů do školní výuky, to je "Škola na dotek"; Radek Švehla
  78. Veltrusy: Ostrov pokladů - využití geolokačních her ve vzdělávání; Zdeňka Šimková
  79. Vstupte do světa interaktivních map I; Petra Bromová
  80. Vstupte do světa interaktivních map II (navazuje na 1. část); Petra Bromová
  81. Výukový obsah nejen pro mateřinky; Eva Dvořáková
  82. Využijte ve výuce vše, co můžete; Petr Slípek
  83. Využití MAGICBOXU v projektech MŠ; Hana Hlaváčková
  84. Využití společenských her k procvičování učiva;
  85. Využití tabletu k organizaci práce učitele; Veronika Neničková
  86. Základní práce s open-source/free GIS softwarem - QGIS; Jiří Pánek
  87. Zapojujeme tablety do výuky - experimentování se systémem Vernier a procvičování DRILL & SKILL; Pavel Böhm, Jakub Jermář
  88. Získejte od žáků zpětnou vazbu za pomoci tabletů či odpovědních jednotek; Martina Kupilíková, Eva Dvořáková
  89. Zpracování družicových snímků; Martin Štros, Lukáš Holman