Počítač ve škole 2017

Hlavní témata

Digitální gramotnost a informatické myšlení

  • Koncepce – jak podpořit digitální gramotnost a informatické myšlení žáků?
  • Profil Učitel21 – co přinese Standard digitálních kompetencí učitele?
  • Inkluze – pomáhá ICT žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?
  • Projekty – podpoří výzvy OP VVV digitální vzdělávání?

Výukové hry, virtuální a rozšířená realita

  • Vybavení – mobil, tablet nebo desktop do virtuálního světa?
  • Aplikace – jaké výukové aplikace využívají rozšířenou a virtuální realitu?
  • Kreativita – jak na 3D modelování a tvorbu vlastní hry?
  • Simulace – jak postavit město, založit firmu, stát se politikem?

Laboratorní cvičení s podporou ICT

  • Elektronika – už jste stavěli a programovali Arduino?
  • Robotika – chcete rozpohybovat vlastního robota?
  • Laboratorní sady – jak realizovat experimenty v biologii, chemii a fyzice?
  • BYOD – jak využít žákovská zařízení při experimentování?

Výuka humanitních předmětů s podporou ICT

  • Čeština – jaké aplikace na výuku gramatiky, literatury a rétoriky?
  • Společnost – psychologie, sociologie, právo a ekonomie s podporou ICT?
  • Dějiny – výuka historie s knihou, interaktivní tabulí nebo tabletem?
  • Umění – jak podpoří ICT výuku hudební a výtvarné výchovy?

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2017 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. (Ne)bezpečný internet ve škole; Lenka Kopčová
  2. 10 skvělých novinek v Office 2016; Karel Klatovský
  3. 3D tisk jako pomocník učitele; Tomáš Feltl
  4. Badatelsky orientovaná výuka ve vaší škole - zajistíme vám finance, vybavení a inspiraci; Luděk Heinz
  5. Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač; Ondřej Neumajer
  6. CanSat aneb využití Arduina v zájmové činnosti na střední škole; Jiří Sumbal
  7. Čerstvý vítr z hor - představení CKP polytechnického vzdělávání; Miroslav Staněk
  8. Česká národní koalice pro digitální pracovní místa; Petr Naske
  9. ClassFlow Desktop – učme nově, a přeci za použití všech našich stávajících zdrojů! ; Ondřej Bradáč
  10. Čtenářská gramotnost - rozvoj klíčových kompetencí žáků pomocí nejmodernějších didaktických pomůcek a metod ; Karolína Napravilová
  11. Dáváme Vám svobodu!; Michal Holovský
  12. DiCe - digitální občanství ; Martina Kupilíková, Petra Boháčková
  13. e-Mole.cz – další rok s časopisem od učitelů pro učitele; Tomáš Feltl
  14. Formuláře v Office 365 ; Jaroslav Šindler
  15. Fred – kamarád nejen do deště pro každého učitele; Pavel Brejcha
  16. Globální problémy z nadhledu; Lukáš Holman
  17. Google Classroom; Jiří Leipert
  18. Google pro školy: od G Suite před Google Cultural Institute po...; Janek Wagner
  19. Historická prostorová a statistická data v prostředí GIS; Miloš Bukáček
  20. Inovace ICT kurikula; Daniela Růžičková
  21. Inovace ICT kurikula - diskuze k navrhovaným změnám RVP; Daniela Růžičková, Ondřej Neumajer, Daniel Lessner
  22. Interaktivita jednoduše; Libor Kožoušek
  23. Interaktivní výuka před 10 lety, dnes a za 10 let – vývoj, zkušenosti a trendy; Pavel Brejcha
  24. Intune – správa IT pro všechny platformy; Karel Klatovský
  25. Jak se vypořádat s digitalizovanou výukou?; Lenka Kopčová
  26. Jak si sestavit rozpočet projektu "šablon"; Blanka Kozáková
  27. Jazykové laboratoře: Znovuzrození Popelky moderního vzdělávání; Ondřej Bradáč
  28. Kdo si hraje, učí se?; Vladimír Herber
  29. Kódování s Kodu; Jaroslav Šindler
  30. Lídr v projektorech a nově i v inkoustových tiskárnách; Michal Holovský
  31. Máte teplotu? Víte, jak správně simulovat? První "žákovské" měření (účastníci konference v rolích žáků, sami měří). ; Miroslav Staněk
  32. Matematická gramotnost – rozvoj klíčových kompetencí žáků pomocí nejmodernějších didaktických pomůcek a metod ; Karolína Napravilová
  33. Měření tepenné pulsové vlny člověka; Bronislav BALEK
  34. Microsoft – novinky pro vaši školu; Karel Klatovský, Jaroslav Šindler
  35. Minecraft pro školy; Karel Rejthar
  36. Moderní výukové technologie pro rok 2017; Pavel Borovička
  37. MoleGraph – Arduino jako multiplatformní měřicí systém?; Tomáš Feltl
  38. Na velikosti záleží!; Michal Holovský
  39. Nápaditá a zábavná výuka zpracování digitální fotografie ve škole; Jaromír Krejčí
  40. Nasaďte si Office 365 ještě dnes; Jaroslav Šindler
  41. Nástroje na síti pro učitele němčiny; Marek Bohuš
  42. Nástroje pro řízení mobilní učebny; Lenka Kopčová
  43. Nemusím umět programovat, abych vytvořil třeba inteligentní skleník s Arduinem!; Oldřich Horáček, Jan Preclík
  44. Nová technologie počítačem podporovaných experimentů „Hads-on in Remote Labs“ ; František Lustig
  45. Novinky Google pro školy; Janek Wagner
  46. O virtuální a rozšířené realitě; David Sedláček
  47. OneNote – nejlepší přítel učitele; Karel Klatovský
  48. Ozobot bit a evo; Hana Šandová, Štěpánka Baierlová
  49. Ozoboti s počítačem i bez; Štěpánka Baierlová, Hana Šandová
  50. Podpora učitelů při rozvoji informatického myšlení žáků; Blanka Kozáková
  51. Pojďte si zalétat s dronem; Miloš Okurka, Miloš Bukáček
  52. PowerBI – data, to je to oč tu běží; Karel Rejthar
  53. Praktické ukázky využití ICT ve výuce; Petr Slípek
  54. Právo pro středoškoláky interaktivně; Jitka Zelená
  55. Překročte hranice se Skypem ve výuce ; Karel Rejthar
  56. Proč patří téma YouTube do občanské výchovy; Vanda Vaníčková
  57. Programování robotů LEGO Mindstorms EV3 pomocí NXC; Martin Hlinovský
  58. Programování robotů LEGO Mindstorms EV3 pomocí NXC – workshop I; Martin Hlinovský, Štěpánka Baierlová, Jan Preclík, Roman Podlena
  59. Programování robotů LEGO Mindstorms EV3 pomocí NXC – workshop II (navazuje na část I); Martin Hlinovský, Štěpánka Baierlová, Jan Preclík, Roman Podlena
  60. Programujeme v Pythonu; Peter Kučera
  61. Programujeme v Pythonu (workshop); Peter Kučera
  62. Psaní všemi deseti - hravě! ; Lukáš Zídka
  63. Psaní všemi deseti hravě? Jde to? O klíčové digitální dovednosti pro 21. století; Lukáš Zídka
  64. Reputační systém na RVP.CZ; Ondřej Neumajer, Lenka Urbanová, David Hawiger
  65. Revoluce pokračuje!; Michal Holovský
  66. Robotické divadlo aneb robotické stavebnice i v netechnických předmětech; Štěpánka Baierlová
  67. Rozšířená a virtuální realita (nejen) ve výuce zeměpisu; Miloš Bukáček
  68. Rozšířená realita - procházka jednotlivými aplikacemi ; Bohuslav Hora, Petra Boháčková
  69. Rozšířená realita s Aurasmou - tvoříme vlastní svět rozšířené reality; Bohuslav Hora, Petra Boháčková
  70. Sebevzdělání, nezbytnost pro sebevědomí učitele ICT; Lenka Forstová
  71. Širší vnímání a nové možnosti mezinárodního konceptu ECDL; Jiří Chábera
  72. Síť metodiků ICT; Radek Maca
  73. Škola není hra, ale hra školou může být; Jaromír Chroustovský, Martin Vítek, Filip Sváček
  74. Škola OnLine šetří čas i peníze; Ondřej Helar
  75. Školní multilicence Flexibooks – řešení na míru školnímu prostředí; Pavel Bláha
  76. Skupinová výuka matematiky s automatickým vyhodnocením; Jakub Stránský
  77. Technologie podporují diferenciaci výuky; Karolína Napravilová
  78. Tvorba hudebního klipu v běžné hodině hudební výchovy; Vítězslav Kružík
  79. Uč (s) Wiki - příklady dobré praxe; Gabriela Boková, Vojtěch Veselý
  80. Ucelený informační systém a správa uživatelů aneb Jak využívat školní Office 365 na maximum; Projekt SkolniLogin.cz
  81. Učitel, škola, zřizovatel - jaká metodická podpora chybí školám v oblasti digitálních technologií; Petr Naske
  82. Učitelé sobě: (ne)formální sítě a komunity, kde nacházíme podporu a příležitosti k růstu; Daniel Lessner
  83. Umíme česky: jak použít systém ve výuce? Praktický workshop; Petr Jarušek
  84. Umíme česky: jak procvičovat češtinu zábavnou formou online?; Petr Jarušek
  85. Vesmír do škol - ESERO Česká republika; Lukáš Holman
  86. Virtuální realita a její využití ve škole za pomoci Cardboardu.; Bohuslav Hora, Petra Boháčková
  87. Výuka algoritmizace v EasyLogo na 1. stupni ZŠ; Martina Bartíková
  88. Výuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmů; Kristýna Holečková
  89. Výukové hry v mediální výchově; Martin Vonášek
  90. Využití aplikace Kahoot! ve výuce na ZŠ; Šárka Holečková
  91. Využití Arduino robotů mBot ve výuce na gymnáziu, co se osvědčilo; Jan Preclík, Oldřich Horáček
  92. Využití ICT v humanitních předmětech; Pavel Peňáz
  93. Využití ICT v humanitních předmětech - workshop; Pavel Peňáz
  94. Vzdělávání 4.0; správce obsahu
  95. Wikipedie jako přítel učitele; Gabriela Boková
  96. Windows 10 EDU a školní síť; Projekt SkolniLogin.cz
  97. Windows Store pro školy a jeho využití ; Karel Klatovský
  98. Zoner Photo Studio X jako kreativní nástroj ve škole; Jiří Sumbal
  99. ZSV=ZKUSIT SMART VÝUKU; Vanda Vaníčková
  100. „Zkuste to bez drátů, milý Marconi!“; Miroslav Staněk