Počítač ve škole 2013

Hlavní témata

Česko mluví o ICT ve vzdělávání

  • Trendy – jaký je aktuální vývoj ve využívání ICT ve výuce
  • Koncepce – jaké jsou plány rozvoje ICT ve školství po roce 2013
  • Metodika – jaké nástroje a portály umožňují zapojit ICT do výuky

Dotyková zařízení ve výuce

  • Interaktivní tabule – konkurent nebo doplněk tabletů
  • Tablety – nastal čas vyhodit papírové učebnice
  • Mobilní telefony – jak využít ve výuce to, co má každý žák v kapse?

Výukové aplikace současnosti

  • Desktopové aplikace – obstojí v konkurenci webových aplikací?
  • Webové aplikace – nabízí dostatek nástrojů pro školní vzdělávací prostředí?
  • Cloudy – přestěhujeme kancelář a operační systémy na web?

Programování a experimenty ve výuce

  • Algoritmizace a programování – jak naučit žáky přemýšlet?
  • Robotizace – jak vytvořit vlastního robota snadno a rychle?
  • Experimentální systémy – jak realizovat pokusy v učebně i v terénu

Program

  • Program konference Počítač ve škole 2013 (PDF)

Záznamy vystoupení

Sborníky

Fotogalerie

Seznam všech konferenčních příspěvků

  1. Badatelské experimentování, ale i dril – obojí do výuky patří!; Pavel Böhm, Jakub Jermář
  2. Budoucnost vzdělávacích technologií; Bořivoj Brdička
  3. Česko mluví o ICT ve vzdělávání; Radek Maca, Ondřej Neumajer
  4. ChartsBin - interaktivní vizualizace snadno a rychle; Miloš Bukáček
  5. Cloudové služby Office 365 a jejich využití ve škole; Jiří Chytil, Miroslav Sláma
  6. Co znamená být Extra třída; Silvie Pýchová
  7. CZTOP online nástrojů ; Milan Hausner
  8. Děti jako my 2012 - digitální technologie pro sociální inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; Venuše Hausner, Stanislava Balá, Marcela Černevová
  9. Digitální distribuce učebních materiálů v ČR (přednášející Aleš Žampach); Veronika Dokulilová
  10. Digitální fotografie a šance pro lepší výuku; Jaromír Krejčí
  11. Digitální fotografie a vektorová grafika v DUMech; Jiří Sumbal
  12. DoTest - Testování na mnoho způsobů; Petr Slípek
  13. E-portfolio - osobní i skupinová prezentace online; Pavlína Hublová
  14. EduBase - komplexní e-learning s dálkovým ovládáním; Petr Slípek
  15. EduBase jako multifunkční nástroj; Petr Slípek
  16. Evropa 2045 - představení výukové hry; Ivo Šebek
  17. Evropa 2045 - workshop; Ivo Šebek
  18. Experimentem k poznání II - podpora zavádění experimentálních systémů při výuce přírodních věd; Tomáš Feltl
  19. Flexibooks – zahoďte papírové učebnice!; Dušan Slovák
  20. Geografické informační systémy ve výuce (nejen) zeměpisu; Petra Bromová
  21. Google aplikace v žákovském projektu; Jan Rosecký
  22. Inovativní aktivity s ICT a inovace ve vzdělávání; Ondřej Neumajer
  23. Interaktivní mapy ve výuce ; Petra Bromová
  24. Interaktivní výchova ke zdraví a bezpečí; Lukáš Hutta
  25. Interaktivní výuka přírodních věd na ŽŠ a SŠ; Miroslav Staněk
  26. iPad na základní škole; Daniel Preisler
  27. iPad ve škole (1. běh - středa); korotnoky
  28. iPad ve škole (2. běh - čtvrtek); korotnoky
  29. iPady ve výuce; Daniel Preisler
  30. iTEC; Miroslava Filipi
  31. iTřída (moderní on-line LMS systém); Lukáš Križko
  32. Jsou učitelé českých středních škol opravdu schopni efektivně využívat informační a komunikační technologie? ; Jiří Chábera
  33. Kampaň Česko mluví o vzdělávání nabírá obrátky; Silvie Pýchová
  34. Matematika pro SŠ v elektronické podobě ; David Bílek
  35. Microsoft - Windows 8, cloudové služby a program Partneři ve vzdělávání; Jiří Chytil
  36. Na mamuta!; Martin Vonášek, Tomáš Kopec
  37. Nová učebnice informatiky pro 1. stupeň ZŠ; Jiří Vaníček
  38. O ICT ve vzdělávání mluvíme i konáme; Blanka Kozáková
  39. Office 365 pro vzdělávání; Petr Drahoš
  40. Online nástroje pro okamžitou zpětnou vazbu v prezenční výuce; Petr Sudický
  41. ONLINE SYSTÉM OLINA => kvalita do vašich organizací; Radek Maca
  42. Petriho sítě ve výuce; Jan Berki
  43. Pět kroků k úspěšnému mezinárodnímu projektu eTwinning; Ivana Brabcová
  44. Podpora a využití ICT ve školách – monitoring ČŠI; Kamil Melichárek
  45. Podpora technického vzdělání, praktické využití IT technologií pro praktické ověřování; Jaromír Kříž
  46. Praktická ukázka Jazykového laboratorního systému MERCURIUS 21; Kateřina Továrková, Eva Hoffmannová
  47. Předmět Roboti v bakalářském programu Kybernetika a robotika a ROBOSOUTĚŽ na FEL ČVUT v Praze; Martin Hlinovský
  48. Příklady úspěšného využívání ICT ve školství (přednášející David Lesch - AV Media); správce obsahu
  49. Příležitosti i úskalí spojená se zaváděním interaktivních forem výuky do života školy; Pavel Borovička
  50. Quizlet; Eliška Straková
  51. Quo vadis, praeceptores; Radek Maca
  52. Robotická soutěž na vlastní kůži; Štěpánka BaierlováJan Preclík
  53. Robotické soutěže = správná cesta pro studenty i pedagogy(?); Štěpánka Baierlová, Jan Preclík
  54. Rozvoj 2014 - využití ICT nástrojů pro realizaci projektu; Jiří Sumbal
  55. Šablony ICT v projektech EU peníze školám; Jitka Baťková
  56. Sbírka příkladů z matematiky online; Libor Olbrich, Tomáš Kopec
  57. Sbírka příkladů z matematiky online - workshop; Libor Olbrich, Tomáš Kopec
  58. SCLPX - nový přístup k fyzikálním experimentům; Čeněk Kodejška
  59. Škola OnLine - Nejrozšířenější webový školní informační systém; Jiří Pešan
  60. Strategie vzdělávání do roku 2020; Michaela Kleňhová
  61. Tablet denně ve třídě; Jitka Rambousková
  62. Tablet ve třídě; Jitka Rambousková
  63. Tablety s OS Android – možnosti využití ve výuce; Lukáš Križko
  64. Tablety s OS Windows 8 – možnosti využití ve výuce; Lukáš Križko
  65. Trenažéry (drillandskill.com/wiki) – jak procvičovat základní dovednosti; Jana Šestáková, Pavel Böhm
  66. Trendy ve vzdělávání s ICT v roce 2013; Ondřej Neumajer
  67. Tvorba a využití Drag & Drop otázek v Moodle testech; Libor Juhaňák
  68. Tvorba krátkého animovaného filmu dostupnými prostředky; Jiří Černohorský
  69. Vernier aneb Experimentujeme v biologii, chemii a fyzice; Pavel Böhm, Jakub Jermář
  70. Videoanalýza matematického kyvadla; Vladimír Vochozka
  71. Virtualizace ve výuce; Petr Drahoš
  72. Výuka myšlení pomocí želví grafiky a programovacího jazyka LOGO; Zdeňka Hanáková
  73. Výuka přírodních věd na středních a základních školách se systémem Pasco; Miroslav Staněk
  74. Výuka programování v rámci základní výuky IT na gymnáziu?; Tomáš Feltl
  75. Využití elektronických slovníků LINGEA ve výuce; Michaela Ševečková
  76. Využití měřícího systému EdLaB ve výuce elektřiny a magnetismu na gymnáziu; Jiří Pavelka, Jiří Černohorský
  77. Využití virtualizace desktopů pro školy; Vojtěch Mráz
  78. Využívanie IKT na školách v SR; Roman Baranovič
  79. Wiki na Metodickém portálu RVP.CZ - prostor pro spolupráci učitelů; Pavlína Hublová
  80. Zapněte si mobilní telefony - online nástroje pro okamžitou zpětnou vazbu v prezenční výuce; Petr Sudický
  81. Zpětná vazba pomocí odpovědních systémů; Eva Dvořáková