Prezentující/autoři
Typ příspěvku
- workshop
Zažijete hands-on workshop je určen všem zájemcům o Wikipedii, kteří chtějí konečně nahlédnout pod pokličku a zmáčknout to magické tlačítko Editovat článek nebo odstavec na Wikipedii.
Nejvíce práce, a přitom nejsnadnější, se nachází v kategorii Wikipedie:Údržba. Tam jsou již založené články, které jsou z různých důvodů na úpravu, pro začátečníka nic složitého -- ovládate-li pravopis.
Prezentaci jsem vystavěl na úspěchu tohoto workshopu už během konference v 2018 -- třetí nejlepší
https://commons.wikimedia.org/wiki/Lukas_Jakubik-Pocitac_ve_skole_2022-Jak_%28ne%29pracovat_s_Wikipedii.pdf
Znalosti z workshopu jsou v digitální kompetenci všech předmětů na všech typech škol. My z Wikipedie si dlouho přejeme dostat tyto zásadní a jednoduché postupy mezi učitelský stav, protože bez dobrosrdečnosti rozumných učitelů k rozumné Wikipedii se kromě čtení, nikdy nikdo nedostane k editování.
Fun fact: Editoval jsem Wikipedii i během samotné konference, protože jsem nocoval v podkroví celého domku ve vesničce Bobrová, kam jsem musel každý večer a ráno dojet. Jednou jsem i vyfotil ze silnice jejich kostel, a až napodruhé mi ho na Wikipedii nechali (měl jsem prve nízkou kvalitu obrázku! vidíte i mistr se utne)
Průběžne jsem z konference už plnil kategorii obrázků https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Computer_in_School
Organizace Wikimedia Česká republika je Vám vysvětlena ve druhé půli prezentace. Je to samočinná pobočka i spolek, několik málo 10-tek občanů i Wikipedistů. Vnímejte, že editorů Wikipedie (Wikipediánů) jsou tisíce, spolkařů 60+, manažerů a lektorů 10+. Dokážou Vám pomoci s lektorovaným kurzem na Vašem místě nebo v nejbližším větším městě
Post Scriptum
panu řediteli Gymnázia Vincence Makovskému, Jiřímu Maděrovi, jsem slíbil článek o krásném GVM, tak třeba prosím, přidejte svou ruku k dílu!
Stupeň školy
- 1. stupeň základní školy
- 2. stupeň základní školy/nižší gymnázium
- střední škola
Vzdělávací oblast
- Jazyk a jazyková komunikace
- Matematika a její aplikace
- Informatika
- Člověk a společnost
- Člověk a příroda
- Umění a kultura
- Člověk a zdraví
- Doplňující a průřezové obory