Přenos kroutícího momentu Mk kardanem.

Prezentující/autoři

Typ příspěvku

Přenos kroutícího momentu Mk se provádí také pomocí kardanu. Kardanův kloub se používá pro přenos točivého momentu tam, kde osy hnacího a hnaného hřídele mohou být různoběžné, Nejčastějším použitím je Kardanova hřídel nebo stručně kardan v pohonech, u kterých je třeba počítat s většími vzájemnými pohyby jednotlivých částí. Typickým příkladem je pohon kol vozidla (automobil, tramvaj, lokomotiva atd.). Skládá se ze dvou za sebou řazených Kardanových kloubů, obvykle ještě doplněných úpravou umožňující malou zm
Abstrakt

Přenos kroutícího momentu Mk se provádí také pomocí kardanu. Kardanův kloub se používá pro přenos točivého momentu tam, kde osy hnacího a hnaného hřídele mohou být různoběžné, Nejčastějším použitím je Kardanova hřídel nebo stručně kardan v pohonech, u kterých je třeba počítat s většími vzájemnými pohyby jednotlivých částí. Typickým příkladem je pohon kol vozidla (automobil, tramvaj, lokomotiva atd.). Skládá se ze dvou za sebou řazených Kardanových kloubů, obvykle ještě doplněných úpravou umožňující malou změnu délky hřídele (střední část bývá dělená pomocí drážkovaného spoje). Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanova hřídel jako celek homokinetická – odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.

Stupeň školy

Vzdělávací oblast