Kompetenční výuka – možnost, jak účelně zařadit digikompetence

Prezentující/autoři

Typ příspěvku

Kompetenční výuka
Abstrakt

Na našem gymnáziu jsme hledali odpověď na otázku "Jak efektivně zařadit digikompetence do výuky už s výhledem k modernizaci výuky v duchu Velké revize?" a výsledkem je vytvoření nového předmětu, který jsme sestavili integrační metodou průřezových témat ze tří předmětů. Připravili jsme témata, jejichž obsah budou žáci zpracovávat ve skupinkách do různých výstupů (mapy, audio, video, webové stránky, grafika, animace, výtvarné realizace, scénky aj.), které pak vzájemně sdílejí. Žáci jsou hodnoceni nejen za zpracování témat, ale i za zvládnutí učiva, které je obsahem. Výuka probíhá v 1. ročníku 4letého studia ve skupinách 22 žáků 1x týdně ve tříhodinovém bloku pod vedením dvou učitelů. Pro přípravu a pilotáž jsme využili odborného vedení lektora z PF TUL a zkušeností z jiných škol. Celý projekt vám představím a podělím se s vámi o dosavadní zkušenosti.  

Na tuto přednášku navazuje workshop, ve kterém si účastníci vyzkouší kompetenční výuku s digipomůckami. Seznámím je také s přínosy/problémy, které nám tento formát přináší. 

Stupeň školy

Vzdělávací oblast